Taffelberget, Cape Point och Waterfront

Nu börjar resan närma sig sitt slut. Imorgon eftermiddag är jag på väg till flygplatsen och Sverige igen.

Hade ett par härliga dagar i vindistrikten med gruppen och en av kvällarna fick jag för mig att fixa en sydafrikansk braai (grillfest) på hotellet. Så vi stannade till med gruppen på ett Pick ‘n Pay så fick alla köpa det de ville grilla medan jag lovat fixa elden. För er som någonsin grillat ihop med sydafrikaner vet att Braai är heligt och att man här nere eldar med ved och att det ofta kan ta heeeela dagen innan det är färdigt att grilla.

Själv hade jag bara ca 1 timme på mig och utan tändvätska så började jag bli lite smått stressad när 30 pers samlades vid poolen och undrade vad det var som tog så lång tid..Men efter att ha smulat ner ett helt paket firelighters så fick jag fjutt på elden och tillslut vart det färdigt..Riktigt mysigt och hela gruppen satt och sjöng visor och njöt av grilldoften och längtade till den svenska sommaren…

Haft tur med vädret hela resan och var lite nervös när vi närmade oss Kapstaden eftersom Taffelberget stod på schemat och det alltid är lite kruxigt med den berömda vita duken men även då hade vi tur och hann precis upp innan molnen började samlas på toppen.

Eftermiddagen spenderades nere vid Waterfront där jag och chauffören frossade i sushi och igår åkte vi ner till mina “hemtrakter” med besök i Hout Bay, Boulders pingviner, Cape Point, Godahoppsudden och slutligen Kirstenbosch.

Idag har de ledig dag då många bokat på en tur till kåkstäderna och Robben Island och själv hoppas jag möta upp för sen lunch med min underbara vän M 🙂

Vore också skönt med ett dopp i poolen och lite sol. Insåg imorse att jag inte använt min bikini sen vi var i St Lucia för nästan 2 veckor sedan. Fy och Skam!

(Visited 63 times, 1 visits today)
Publicerad i Uncategorized Taggar: , ,

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Minna Nilivaara Möller

Sydafrika-Minna

Om mig

Jag som skriver den här bloggen heter Minna och är en reslusten tjej från Värmland.
Efter att ha jobbat och bott i länder som Australien, USA, Irland och Kanada, hamnade jag av en slump i Sydafrika 2007 och föll pladask för detta underbara land.

Idag driver jag ett litet reseföretag med fokus på just Sydafrika och här på bloggen tipsar jag om hotell, restauranger och mycket annat, samtidigt som jag även skildrar vår vardag både i Sverige och i Sydafrika.

Sydafrikaexperten är ett litet personligt reseföretag som hjälper er med hotellbokningar, hyrbil, aktiviteter och mycket annat- till ingen extra kostnad!

Arkiv

Prenumerera på bloggen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör som 42 andra, prenumerera du med.