Nu tar vi jul ledigt…

Haft en alldeles underbar helg med massa sol och bad, middag med goda vänner m.m och känner att det är svårt att fokusera på jobb i dessa semestertider

I lördags åkte vi för femte gången till Home Affairs. Denna gångan var det för att lämna in Fredrics visum ansökan och hör och häpna så visade sig mitt visum vara klart 🙂
Just in time!
Om några veckor är det dags att lämna in nästa ansökan för ett längre visum..men nu verkar det iallafall hända lite grejor…skönt!

Efter home affairs var vi sugna på frukost och tog en snabb sväng till Old Biscuit Mill i Woodstock. Här har de en trevlig matmarknad varje lördag men jag hade ju totalt glömt bort att det är semestertider så vi åkte därifrån lika snabbt som vi kom. Packat med folk!!!
Hann iallafall med att köpa en varsin (Bacon Butty) som består av surdegsbröd fyllt med bacon, caramelized onions och Rocket. Mums!
Väl tillbaka nere på kaphalvön bestämde vi oss för en dag på stranden och eftersom vi har ett sk Wild Card som vi inte använder så ofta som vi önskat, blev det en tur in i Naturreservatet vid Cape Point

Simon’s Town i bakgrundenOch på kvällen kom Madde, Alistair och Sara..och självklart deras hund Marley, på besök. Det blev en hel del vin och en trevlig middag på Just sushi. Söndagen var jag helt ledig. Skööönt!Och nu är det menat att jag ska försöka vara lite ledig över julen. Har en hel del kunder som är här nere så helt ledig blir jag aldrig men jag har lovat mig själv och Fredric att inte sitta och jobba på samma sätt som jag gjort senaste året. Alla måste vi ta en paus någon gång. Så om det tar lite tid innan ni får svar på mail, så vet ni varför…

(Visited 49 times, 1 visits today)
Publicerad i Uncategorized Taggar:
One comment on “Nu tar vi jul ledigt…
  1. Anonym skriver:

Nu när ni är fria och kan njuta av det vackra vädret, så undrar jag…har ni badat vid coolbay ännu? Min absoluta favostrand!!
    När ni kommer till cool bay, så ta den första eller andra p-platsen. Gå ner till stranden och gå så långt ni kan till höger eller västerut, tills ni kommer till en stor grotta. Lägg ut handukarna en bra bit upp på stranden och sedan bara njut! Jättefarliga strömmar, men går man bara ut till halva låret, så går det bra. Det kommer strömmar från 3 olika håll. Så SKITHÄFTIGT!
    Mvh/ Lars

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Minna Nilivaara Möller

Sydafrika-Minna

Om mig

Jag som skriver den här bloggen heter Minna och är en reslusten tjej från Värmland.
Efter att ha jobbat och bott i länder som Australien, USA, Irland och Kanada, hamnade jag av en slump i Sydafrika 2007 och föll pladask för detta underbara land.

Idag driver jag ett litet reseföretag med fokus på just Sydafrika och här på bloggen tipsar jag om hotell, restauranger och mycket annat, samtidigt som jag även skildrar vår vardag både i Sverige och i Sydafrika.

Sydafrikaexperten är ett litet personligt reseföretag som hjälper er med hotellbokningar, hyrbil, aktiviteter och mycket annat- till ingen extra kostnad!

Arkiv

Prenumerera på bloggen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör som 42 andra, prenumerera du med.